KPRM ujawniło swoje wydatki z lat 2016-2017 w odpowiedzi na interpelację posłanki PO Izabeli Leszczyny. Zdecydowana większość z nich dotyczy rządu Beaty Szydło, ponieważ Mateusz Morawiecki rozpoczął swoje urzędowanie w grudniu 2017 roku. W omawianym okresie szefem KPRM była głównie Beata Kempa (dopiero 19 grudnia ubiegłego roku zastąpił ją Michał Dworczyk).
Jak wynika z danych KPRM, kancelaria przeznaczyła na działania promocyjne we wspomnianym okresie łącznie 873 480 zł. Na sumę tę złożyły się m.in.:
- 200 tys. zł za "przygotowanie i produkcja materiałów programowych przeznaczonych do emisji w telewizji, radiu i internecie, w związku z realizacją rządowego programu Rodzina 500 plus"
- ponad 160 tys. zł za obsługę fotograficzną wydarzeń z udziałem premiera i ministrów
- 149 tys. zł na szereg spotów dotyczących rządu PiS
- 100 tys. zł dla TVP za ubiegłoroczną obsługę medialną uroczystości obchodów katastrofy smoleńskiej 10 kwietnia 2010 r.
- 96 550 zł za "organizację gali wręczenia Nagród Prezesa Rady Ministrów za wyróżnione rozprawy doktorskie, dokonania naukowe będące podstawą nadania stopnia doktora habilitowanego, dorobek naukowy lub artystyczny oraz dokonania naukowo-technicznego" (gala odbyła się 26 października ubiegłego roku)
Pozostałe wydatki dotyczyły np. raportu o profilach KPRM w mediach społecznościowych i materiałów filmowych poświęconych żołnierzom wyklętym.
Zobacz także: Nagrody dla rządu Szydło w 2016. Super Express UJAWNIŁ to już dawno