Kaczyński Szydło Morawiecki

i

Autor: Stanisław Kowalczuk Kaczyński Szydło Morawiecki

Na marketing i PR w KPRM nie szczędzono grosza. Prawie MILION złotych za 2016-2017

2018-04-05 15:14

Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w latach 2016-2017 postanowiła nie oszczędzać na działaniach z zakresu marketingu oraz public relations. Jak dowiedział się portal gazeta.pl w okresie tym na usługi tego typu wydano prawie milion złotych (konkretnie ponad 873 tys. zł). Na tę sumę złożyły się m.in. wynagrodzenia za spoty reklamowe, sesje fotograficzne czy też szkolenia.  

KPRM ujawniło swoje wydatki z lat 2016-2017 w odpowiedzi na interpelację posłanki PO Izabeli Leszczyny. Zdecydowana większość z nich dotyczy rządu Beaty Szydło, ponieważ Mateusz Morawiecki rozpoczął swoje urzędowanie w grudniu 2017 roku. W omawianym okresie szefem KPRM była głównie Beata Kempa (dopiero 19 grudnia ubiegłego roku zastąpił ją Michał Dworczyk).

Jak wynika z danych KPRM, kancelaria przeznaczyła na działania promocyjne we wspomnianym okresie łącznie 873 480 zł. Na sumę tę złożyły się m.in.:
- 200 tys. zł za "przygotowanie i produkcja materiałów programowych przeznaczonych do emisji w telewizji, radiu i internecie, w związku z realizacją rządowego programu Rodzina 500 plus"
- ponad 160 tys. zł za obsługę fotograficzną wydarzeń z udziałem premiera i ministrów
- 149 tys. zł  na szereg spotów dotyczących rządu PiS
- 100 tys. zł dla TVP za ubiegłoroczną obsługę medialną uroczystości obchodów katastrofy smoleńskiej 10 kwietnia 2010 r.
- 96 550 zł za "organizację gali wręczenia Nagród Prezesa Rady Ministrów za wyróżnione rozprawy doktorskie, dokonania naukowe będące podstawą nadania stopnia doktora habilitowanego, dorobek naukowy lub artystyczny oraz dokonania naukowo-technicznego" (gala odbyła się 26 października ubiegłego roku)

Pozostałe wydatki dotyczyły np. raportu o profilach KPRM w mediach społecznościowych i materiałów filmowych poświęconych żołnierzom wyklętym.

Zobacz także: Nagrody dla rządu Szydło w 2016. Super Express UJAWNIŁ to już dawno