Grupa Danon ma z kolei w Rosji 20 zakładów produkujących: świeże produkty mleczne, odżywki dla niemowląt, produkty do żywienia medycznego, wodę. Jak zwrócił uwagę serwis BBC, pojawienie się na rosyjskim rynku marek takich, jakich jak Coca-Cola, "symbolizowało początek nowych czasów". W odpowiedzi na rosyjską agresję na Ukrainę wiele międzynarodowych koncernów wstrzymało działalność w Rosji - m.in. marki technologiczne, samochodowe, odzieżowe.
24 lutego Rosja rozpoczęła inwazję na Ukrainę, wcześniej uznała niepodległość dwóch separatystycznych "republik" znajdujących się na wschodzie Ukrainy. W związku z napaścią na Ukrainę wiele państw i przedsiębiorstw na świecie nałożyło na Rosję sankcje gospodarcze i polityczne.
Jeszcze 4 marca Coca-Cola nie mówiła nic o opuszczeniu rynku. Rosyjska agencja TASS podała, że firma produkująca słynne napoje gazowanie nie wycofa się z Rosji. Tłumaczy to odpowiedzialnością w stosunku do partnerów, społeczeństwa i swoich rosyjskich pracowników. W internecie od razu zaczęła się nagonka. Zapowiedziano bojkot produktów Coca-Coli. Powstała nawet seria memów.