Ostatni raport dotyczący służbowych kart płatniczych w Kancelarii Sejmu RP przygotował Związek Przedsiębiorców i Pracodawców Polskich. To wtedy wyszło na jaw, że sejmowi urzędnicy mają do dyspozycji 13 kart. Nie udało się jednak ustalić limitu środków, który im przysługiwał. Jak ustaliliśmy, obecnie wynoszą one od 5 do 15 tys. zł. Komu przysługują pieniądze?
„Służbowe karty płatnicze posiada 17 pracowników Kancelarii Sejmu” – przekazało nam Centrum Informacyjne Sejmu. „Wśród osób, które otrzymały karty są: specjaliści ds. kontaktów zagranicznych, naczelnicy i dyrektorzy” – twierdzą urzędnicy. Niestety, nie wiadomo, o kogo chodzi, bo choć kadra Kancelarii korzysta z publicznych pieniędzy to zdaniem CIS, te konkretne osoby „nie pełnią funkcji publicznej”.
Na co wydają sejmowi dyrektorzy, specjaliści i naczelnicy? „Dotyczy to przede wszystkim organizacji służbowych wyjazdów krajowych i zagranicznych. Analogiczna sytuacja dotyczy przyjmowania gości w związku z organizacją obchodów, wizyt, szczytów i spotkań o charakterze historycznym, narodowym, międzynarodowym i świąt państwowych” – usłyszeliśmy. W tej kadencji Sejmu, czyli przez ostatnie trzy lata, wydali 215 011 zł!
Co ciekawe, choć kartami dysponuje kadra dyrektorska, przynajmniej jeden z nich nie ma własnej. Jak ustaliliśmy, Marek Kuchciński poskąpił Andrzejowi Grzegrzółce, szefowi... Centrum Informacyjnego Sejmu, które odpowiadało na nasze pytania!