Według dziennika na swoim nowym stanowisku pracy ma on odpowiadać za wizerunek, komunikację, marketing i sponsoring. Jak czytamy: - Jego głównym zadaniem ma być poprawa wizerunku Ekstraklasy, w tym przełamanie negatywnych skojarzeń i stereotypów, co ma się przełożyć na przyciągnięcie kibiców i sponsorów.
Według informacji "PB": - Marcin Mastalerek z Ekstraklasą łączony był od momentu odejścia z Orlenu, ale według ustaleń "PB", nie dochodziło do głosowania, aż do teraz, gdy rada nadzorcza uznała, że musi wzmocnić zarząd.
Przypomnijmy: Mastalerek pochodzi ze Szczecina, ale już jako szef młodzieżówki pracował w centrali PiS na Nowogrodzkiej, a w 2010 r. partia posłała go do Łodzi. Został radnym sejmiku, potem posłem z okręgu sieradzkiego (2011 rok), aż w końcu szefem okręgu. W 2014 roku został rzecznikiem prasowym tej partii. Funkcję tę pełnił do lipca 2015 roku.
Uchodził za specjalistę od kampanii wyborczych, był rzecznikiem i nieformalnym szefem sztabu w zwycięskiej kampanii prezydenckiej Andrzeja Dudy a potem Beaty Szydło. W tym roku (2015) nie ubiegał się ponownie o mandat posła (plotkowano, że został skreślony z list przez samego Jarosława Kaczyńskiego za to, że go obraził). W 2016 został dyrektorem ds. komunikacji korporacyjnej w Orlenie, skąd odszedł jesienią ubiegłego roku.