Choć w ubiegłym miesiącu w dwie niedziele obowiązywał zakaz handlu, GUS zanotował wzrost sprzedaży detalicznej aż o 9,2 proc. w porównaniu z marcem 2017 r. Najbardziej wzrosła sprzedaż w dużych marketach. Porównując rok do roku, duże sieci zanotowały w marcu sprzedaż wyższą o 16,3 proc., a w porównaniu z lutym tego roku - nawet o o 25,8 proc.! - Atrakcyjne promocje w piątki i soboty przed niehandlowymi niedzielami na pewno wpłynęły na ten wzrost, ale w marcu robiliśmy też przedświąteczne zakupy - podkreśla Zbigniew Maciąg, ekspert z Konfederacji Pracodawców Lewiatan.
Przeciwnicy zakazu handlu w niedziele od dawna podkreślali, że nie ochroni on małych sklepów przed gigantami. Dane GUS zdają się to potwierdzać, jednak zdaniem eksperta za wcześnie, by ocenić jednoznacznie wpływ nowych przepisów na wyniki sprzedaży. - Kluczowe będą dane za kwiecień, gdy mieliśmy prawie wszystkie niehandlowe niedziele - zaznacza Maciąg.
Zobacz także: Polacy ruszyli na zakupy. Nie oszczędzamy na żywności i napojach