W raporcie finansowym za 2016 rok poinformowano, że TVP zanotowała 872 mln zł wpływów z reklam (o 5,4%. mniej niż w 2015) i 365,5 mln zł z abonamentu radiowo-telewizyjnego (o 9,6% niż w 2015 roku). Ze sprawozdania dla rady nadzorczej i Rady Mediów Narodowych wynika, że miniony rok Telewizja Polska zamknęła łączną stratą 180 mln zł.
Za taką sytuację zarząd TVP obwinia przede wszystkim małe wpływy z abonamentu. Ponadto zwrócono uwagę na zwiększenie kosztów działalności, które wzrosły o 8,2%. To m.in. z powodu takiej sytuacji finansowej mówi się, że stacja zmuszona jest zaciągnąć 800 mln zł kredytu (na 6 lat).
Co więcej, spadła też oglądalność poszczególnych kanałów telewizji publicznej. W 2016 roku ogółem wszystkie kanały TVP miały 29% udziałów w rynku oglądalności, natomiast rok wcześniej - 32,1%, w 2014 roku - 31%, a w 2013 roku - 30,3%. Program 1 TVP notował w 2016 roku udział w rynku na poziomie 11,1%, podczas gdy w 2015 - 12,3%.
Sprawozdanie trafiło już do członków rady nadzorczej TVP oraz do Rady Mediów Narodowych. Jak jednak powiedział szef RMN, Krzysztof Czabański: - Nie będziemy na razie o nich rozmawiali, proszę zadzwonić za tydzień, wtedy je upublicznimy.
Zobacz także: Wotum nieufności. WYNIK GŁOSOWANIA. Kto jak głosował?