Walcz o swoje prawa, konsumencie!

2009-09-14 8:02

Mój przyjaciel dzwoni do mnie i mówi: Słuchaj, kupiłem koszulę w sklepie, wychodzę i widzę, że ma drobny feler, więc wracam i proszę sprzedawcę o wymianę na taką samą. A sprzedawca mi mówi, że nic z tego, że mogę ja reklamować i czekać dwa tygodnie. Przecież to bez sensu!

Miał prawo to zrobić, czy nie? - pytał mnie przyjaciel lekko wściekły. Nie znałem odpowiedzi, ale miałem bardzo podobne zdarzenie i sprzedawczyni wymieniła mi bez problemu koszulkę, przeprosiła i jeszcze ciepło się uśmiechnęła. Może więc wszystko zależy od ludzi?

Po rozmowie z przyjacielem uświadomiłem sobie, że przeciętny konsument tak naprawdę bardzo mało wie o swoich prawach. Stajemy czasem naprzeciwko jakiegoś aroganckiego pana lub pani na ladą i odbijamy się od nich bezradnie. A nie powinniśmy. My konsumenci mamy swoje prawa i musimy żądać respektowania ich. Od dziś „Super Express” będzie o nich informował. W naszej redakcji gościć będą eksperci, którzy odpowiedzą na wszystkie Państwa pytania. Zachęcamy do przysyłania maili na naszą stronę internetową www.se.pl, na której będziemy je umieszczać razem z odpowiedziami ekspertów. Podziel się z „Super Expressem” swoim problemem, pomożemy.