Wskaźnik Total Reach 360° jest publikowany co kwartał. Pokazuje on łączny zasięg tytułów drukowanych, e-wydań, subskrypcji cyfrowych oraz stron internetowych marek prasowych. Wskaźnik ten uwzględnia współczytelnictwo pomiędzy różnymi kanałami dystrybucji danego tytułu prasowego.
Według najnowszych danych, obejmujących okres październik 2023 – wrzesień 2024, liderem wśród dzienników jest „Super Express” z zasięgiem łącznym 10,3 mln osób! Wyprzedziliśmy „Fakt” (9,8 mln) i „Gazetę Wyborczą” (8,2 mln). Milo nam też zakomunikować, że wydawany przez tę samą, co „Super Express” grupę medialną magazyn „Murator” zajął pierwsze miejsce wśród czasopism. Wynik „Muratora” to 4,0 mln. Kolejne miejsca w tym zestawieniu zajęły „Newsweek Polska” (3,8 mln) oraz „Viva” (3,6 mln).
Wyniki tego badania pokazują, jak ważne jest, by o tytułach prasowych nie myśleć już tylko w kontekście wydań gazetowych. „Super Express” oraz „Murator” są obecnie multimedialnymi brandami, które docierają do odbiorców bardzo wieloma kanałami, w formie wydań papierowych, ale też cyfrowych: serwisów internetowych, multimediów audio i wideo czy social mediów. I dopiero tak skumulowany zasięg pokazuje prawdziwą siłę i potencjał danej marki prasowej – mówi Tomasz Krawczyk, wiceprezes spółki Time SA wchodzącej w skład Grupy ZPR Media.
Źródło danych: PBC, Total Reach 360°, fala badawcza 10.2023-09.2024, target: wszyscy 15-75 lat.