Rząd chce, aby Poczta Polska otrzymała informacje o abonentach sieci kablowych i platform cyfrowych - w ich przypadku byłoby domniemanie, że w domu posiadają telewizor więc powinni płacić abonament RTV. Tymczasem według wyniku sondażu 69% Polaków jest przeciwnych obowiązkowemu przekazywaniu danych o użytkownikach płatnej telewizji Poczcie Polskiej, w tym aż 49% zdecydowanie. Jedynie 26% ankietowanych popiera ten pomysł.
Jeszcze więcej, gdyż 87% badanych uważa, że dostawcy płatnej telewizji za wszelką cenę powinni chronić dane swoich klientów i pod żadnym pozorem nie powinni przekazywać ich podmiotom trzecim. Tylko 13% pytanych jest przeciwnego zdania.
Ponadto sondaż wskazał, że 2/3 respondentów uważa, że przekazywanie danych przez dostawców płatnej telewizji Poczcie Polskiej to naruszenie ich prawa do prywatności i ochrony danych osobowych. Ponadto 62% pytanych jest zdania, że Poczta Polska nie jest przygotowana do zarządzania ich danymi osobowymi. Dodatkowo 51% ankietowanych zaproponowane rozwiązania są niesprawiedliwe, co wiążej się z tym, że przekazanie danych obejmie tylko część Polaków (tych, którzy korzystają z usług dostawców płatnej telewizji).
Badanie zostało przeprowadzone przez instytut Kantar Millward Brown metodą CATIbus (cykliczny sondaż za pomocą wspomaganego komputerowo wywiadu telefonicznego). Zrealizowane je w dniach od 18 do 23 kwietnia br. na ogólnopolskiej reprezentatywnej próbie 1003 dorosłych Polaków.
Zobacz także: Dziennikarka ujawniła nagrody u Kurskiego. TVP grozi jej procesem