Szymon Hołownia

i

Autor: AKPA

Zaskakujące

Hołownia w Watykanie, Duda popiera Nawrockiego, Sikorski wchodzi do gry. Nowy raport

2025-05-03 6:30

Wybory prezydenckie 2025 znów rozpalały media i sieć. W ciągu zaledwie tygodnia – od 21 do 27 kwietnia – kampania wróciła na pełne obroty po świątecznym przestoju. Ale emocje podkręcają nie tylko debaty czy sondaże. Zmieniają ją symbole, zdjęcia, hasła i... TikTok.

Hołownia i Watykan: zdjęcie, które może kosztować punkty

Drugie miejsce pod względem medialności zajął Szymon Hołownia – 353 miliony potencjalnych kontaktów. Ale nie dzięki swoim propozycjom programowym. Kandydat Polski 2050 wpadł w wir kontrowersji po tym, jak opublikował zdjęcie z Watykanu… z pogrzebu papieża Franciszka. „To nie selfie, tylko zdjęcie tłumu” – tłumaczył się później na portalu X. Ale dla wielu wyborców liczy się nie intencja, tylko wrażenie.

Sondażowy pat. Niemal remis między PiS a KO, Trzecia Droga blisko katastrofy

Duda już nie udaje: wspiera Nawrockiego

Tymczasem Andrzej Duda porzucił fasadę neutralności. Na konwencji w Łodzi otwarcie poparł Karola Nawrockiego, kandydata wspieranego przez PiS. To pierwszy tak wyraźny gest głowy państwa w tej kampanii – i wyraźny sygnał dla elektoratu. Choć jeszcze niedawno podkreślano, że „prezydent powinien trzymać się z boku”. Dziś wiadomo, że ten bieg kampanii również mu nie jest obojętny.

Sikorski u Trzaskowskiego: „Cała Polska naprzód!”

Wśród wspierających Rafała Trzaskowskiego najmocniejszy głos należał do Radosława Sikorskiego. Minister spraw zagranicznych nie tylko przemawiał na konwencji w Poznaniu, ale zakończył wystąpienie hasłem kampanijnym Trzaskowskiego: „Cała Polska naprzód!”. Symbolika? Potężna. Zwłaszcza, że sam Trzaskowski utrzymał pozycję lidera medialności – 455 milionów kontaktów z przekazem. Oznacza to, że przeciętny Polak mógł zetknąć się z jego wizerunkiem ponad 14 razy w ciągu tygodnia.

TikTok to pole bitwy. Mentzen znowu królem sieci

Jeśli chodzi o social media, królem tygodnia był bezapelacyjnie Sławomir Mentzen. Jego TikTok drwiący z lotniska w Radomiu osiągnął ponad 1,5 mln wyświetleń, a wszystkie treści w jego kanałach – 832 tys. interakcji. Tego nie da się zignorować. Viralowy sukces odnotowali również Magdalena Biejat oraz Karol Nawrocki, który wrzucił nagranie z zabawy z dziećmi w Szczecinku – efekt? Ponad milion wyświetleń.

Powrót emocji sprzed debat. Co dalej?

Raport IMM i Demagoga pokazuje, że wybory prezydenckie 2025 wchodzą w fazę pełnych emocji. Z jednej strony symboliczne gesty: poparcia, hasła, momenty. Z drugiej – potknięcia i gafy. 

Pełny raport medialności kandydatów przygotowali: [IMM i Demagog].

Poniżej galeria zdjęć: Podczas pogrzebu papieża Franciszka Marszałek Sejmu Szymon Hołownia robi zdjęcia

Polityka SE Google News
Express Biedrzyckiej - Ryszard Schnepf | 2025 04 30
Sonda
Czy weźmiesz udział w tegorocznych wyborach prezydenckich?