235-243 mln zł – na tyle lotnisko Warszawa-Modlin swoje potrzeby inwestycyjne w perspektywie lat 2019-2029. Władze województwa mazowieckiego mają w planach dokapitalizowanie Spółki kwotą 50 mln zł, na co zgodę wyraził już sejmik. Tymczasem Test Prywatnego Inwestora, którego wyniki zostaną przedstawione na wspomnianym spotkaniu, ma wykazać, czy dalsze przekazywanie kolejnych milionów z pieniędzy podatników w działalność modlińskiego portu ma sens. Analiza finansowa ma także pokazać, czy dofinansowanie lotniska nie nosi znamion niedozwolonej pomocy publicznej.
Badanie Due Diligence ma z kolei przedstawić poza stanem finansowym lotniska również istotne zagadnienia z analiz prawnych, środowiskowych oraz techniczno-inwestycyjnych.
Przedsiębiorstwo Państwowe "Porty Lotnicze", które jest jednym z udziałowców lotniska w Modlinie, już trzykrotnie proponowało zniesienie wymogu jednomyślności, co skutkowałby możliwością podejmowania decyzji większością głosów. Niestety nie było na to zgody. W 2017 r. PPL proponowało także dofinansowanie kwotą 140 mln zł za przejęcie większości udziałów i zarządzanie portem przez doświadczony podmiot, w sprawdzony sposób. „Porty Lotnicze” z sukcesem zarządzają Lotniskiem Chopina, portem lotniczym w Zielonej Górze, a od października ubiegłego roku – lotniskiem w Radomiu. Na takie rozwiązanie również nie wyrażono zgody.