Badania przeprowadzone przez Autostradę Wielkopolską SA i firmę IPSOS na początku 2017 roku w 8 szkołach województwa lubuskiego i wielkopolskiego pokazały, że to właśnie szkoła jest dla dzieci głównym źródłem wiedzy na temat bezpieczeństwa na drodze. Rodzice najmłodszych dzieci pozytywnie oceniają wiedzę swoich pociech w kwestii bezpiecznego poruszania się po drodze, jednak starsze dzieci częściej przyznają, że ich wiedza jest przeciętna. Czas to zmienić.
AUTOSTRADA DO SZKOŁY to program społeczno-edukacyjny, którego organizatorem jest Autostrada Wielkopolska SA. Program realizowany jest w gminach województwa wielkopolskiego i lubuskiego. Kampania stawia na edukację i inwestycje infrastrukturalne w pobliżu szkół podstawowych. Wykorzystując technologię virtual reality, dzięki Google'owi i dedykowanej programowi aplikacji uczniowie przenoszą się do wirtualnego świata. Oprowadza ich po nim głos ambasadora programu, Jarosława Boberka.
– AUTOSTRADA DO SZKOŁY to kampania, dzięki której możemy wprowadzać realne zmiany zarówno w życiu dzieci rozpoczynających edukacyjną przygodę, jak i w przestrzeni otaczającej szkoły podstawowe. Młodzi poprzez zabawę uczą się przepisów i zasad bezpiecznego poruszania się po drogach. Oprócz tego w kilku wybranych lokalizacjach poprawimy przyszkolną infrastrukturę drogową, realizując tam konkretne inwestycje – mówi Zofia Kwiatkowska, rzeczniczka AWSA.
Wizyty edukacyjne zorganizowane zostały do tej pory w blisko 40 szkołach podstawowych, lekcje z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości odbyły się w ponad 120 klasach 1–3, a w spotkaniach udział wzięło niemal 2000 dzieci. Przez najbliższe 2 lata odwiedziny zorganizowane zostaną w 200 szkołach. W październiku AWSA zrealizuje również pierwsze inwestycje infrastrukturalne.