Gdzie robią zakupy wczasowicze?
Instytut Badań Pollster zapytał ankietowanych, w którym dyskoncie robią zakupy, gdy są na wakacjach. Biedronkę wskazało aż 58 proc. badanych, czyli ponad dwa razy więcej, niż Lidla (25 proc.). Co ciekawe, tylko 17 proc. ankietowanych w trakcie urlopowego wyjazdu wybiera inne sklepy.
W bezpośredniej konfrontacji (grupa osób, która wyjeżdża na wakacje i robi zakupy w jednej z tych dwóch sieci) Biedronka zdeklasowała swojego konkurenta - wskazało na nią aż 70 proc. badanych.
Morawiecki zabrał rodzinę nad morze. Swojskie wakacje byłego premiera! [ZDJĘCIA]
Dlaczego wybieramy akurat tę sieć?
Zapytaliśmy, co decyduje, że Polacy podczas wakacyjnego wyjazdu wybierają ten konkretny dyskont. W przypadku Biedronki podobają się nam niższe ceny (50 proc. odpowiedzi), ale wpływ mają też przyzwyczajenie (47 proc.) i atrakcyjne promocje ( 41 proc.). Klienci Lidla preferują tę sieć z kolei dlatego, że po prostu lubią tę markę (44 proc.), czy wolą jej promocje (43 proc.). – Sam częściej chodzę do Biedronki, ponieważ ma więcej sklepów, choćby w Warszawie – mówi socjolog, prof. Henryk Domański. – I mam wrażenie, że Biedronka jest traktowana jako sklep dla każdego, a Lidl jest bardziej elitarny.
Ankieterzy zapytali też Polaków, w której sieci są niższe ceny oraz lepsze promocje. W obu przypadkach zwyciężyła Biedronka osiągając odpowiednio: 69 proc. i 68 proc. wskazań.
Badanie wykonano w dniach 6-8 lipca na próbie 1028 osób.