Pijemy piwo, jakie sobie nawarzyliśmy

2011-10-31 3:00

Rynkiem produkcji i sprzedaży piwa w Polsce zawładnęło niemalże niepodzielnie kilka wielkich koncernów. Małe browary przegrały tę walkę nie tylko ze względu na ogromne środki finansowe, jakie te koncerny włożyły w reklamę i promocję, ale również przez przepisy prawne, które skutecznie utrudniają małym zakładom piwowarskim konkurowanie z gigantami.

Nierzadkim przypadkiem było również takie działanie koncernów, które zamykając jakiś browar i wystawiając zakład na sprzedaż, w umowie zastrzegały, że w zakładzie nie może być prowadzona produkcja piwa. Dlatego też rzadkością w Polsce są browary regionalne, które mogą się pochwalić jakąś własną marką piwa o oryginalnym, niepowtarzalnym smaku. W efekcie mamy masową produkcję piwa, w której trudno odróżnić w smaku produkt jednego koncernu od drugiego. Na szczęście jeszcze piwa te różnią się etykietami.

Artykuł pochodzi z nowego tygodnika opinii: "to ROBIĆ!"

Tygodnik to ROBIĆ! ukazuje się w każdy wtorek jako bezpłatny dodatek do Super Expressu.