Rząd Mateusza Morawieckiego został wzięty pod lupę i oceniony. Najnowsze badania pokazują, co o gabinecie premiera sądzą Polacy. Jak podkreśla CBOS, do zwolenników rządu w lutym nadal należy 32 proc. ankietowanych; o 3 punkty procentowe przybyło natomiast jego przeciwników (z 40 proc. do 43 proc.). Niezmiennie 22 proc. wyraża wobec obecnego rządu obojętność.
Polacy ocenili rząd. Premier ma się z czego cieszyć?
Jeśli chodzi o ocenę rządu, to kształtuje się ona następująco: w lutym pozytywnie wyniki działalności rządu oceniło 39 proc. respondentów (wzrost o 2 punkty procentowe w stosunku do stycznia), 50 proc. badanych ocenia działania rządu negatywnie (spadek o jeden punkt procentowy). 11 proc. nie miało zdania.
DOWIEDZ SIĘ>>>Kwaśniewska pogrążona w wielkim smutku. Podała wstrząsającą wiadomość
Krytyków działalności rządu premiera Morawieckiego notujemy najczęściej w elektoracie Lewicy, Koalicji Obywatelskiej, Konfederacji Wolność i Niepodległość oraz Polski 2050 Szymona Hołowni, a także wśród osób rzadziej uczestniczących w praktykach religijnych i deklarujących sympatie lewicowe.
CZYTAJ>>>Prezydent Duda w siódmym niebie! Już pomyka po stoku! MAMY ZDJĘCIA
Jak Polacy postrzegają premiera Mateusza Morawieckiego? Wszystko jasne
Jak badani postrzegają samego premiera? Z sondażu wynika też, że społeczny odbiór premiera Mateusza Morawieckiego utrzymuje się na stałym poziomie. Podobnie jak w pierwszej połowie stycznia, odsetek osób zadowolonych z tego, że to Mateusz Morawiecki pełni ten urząd, wynosi 39 proc., a odsetek respondentów niezadowolonych – 48 proc. 13 proc. nie miało zdania.
Badanie "Aktualne problemy i wydarzenia" przeprowadzono w ramach procedury mixed-mode na reprezentatywnej imiennej próbie pełnoletnich mieszkańców Polski, wylosowanej z rejestru PESEL. Badanie przeprowadzono w dniach od 1 do 11 lutego 2021 roku na próbie liczącej 1179 osób (w tym: 44,3 proc. metodą CAPI, 40,1 proc. – CATI i 15,6 proc. – CAWI). CBOS podkreśla, że realizuje badania statutowe w ramach opisanej wyżej procedury od maja 2020 roku, w każdym przypadku podając proporcję wywiadów bezpośrednich, telefonicznych i internetowych.