To się nazywa "mieć znajomości"! Ojciec Tadeusz Rydzyk, właściciel medialnego imperium Radia Maryja, nie może narzekać na brak przychylności ze strony obecnej ekipy rządzącej. Jak wynika z ustaleń Hanny Gill-Piątek, która wysłała do wszystkich ministerstw pytania o państwowe środki przyznawane dla fundacji Lux Veritatis (nadawcy TV TRWAM), od roku 2015 do toruńskiej fundacji trafiło niemalże 6 milionów złotych podatników. Najwięcej pieniędzy na konto Fundacji Lux Veritatis przelała kancelaria premiera. KPRM zawarła z fundacją Rydzyka cztery umowy na zakup czasu antenowego dla spotów informujących o zapobieganiu, przeciwdziałaniu i zwalczaniu Covid-19, oscylujące na kwotę 2,3 mln zł.
Finansowanie Fundacji Lux Veritatis przez poszczególne ministerstwa
Z kolei Ministerstwo Zdrowia zostawiło u Lux Veritatis 1,3 mln zł, które miały być przeznaczone na emisję i produkcję spotów w ramach kampanii społecznej „Planuję długie życie”. - Celem nadrzędnym prowadzonych działań było zwiększenie świadomości Polaków w zakresie korzyści z przeprowadzenia regularnych badań przesiewowych oraz zwiększenie zgłaszalności na badania w kierunku raka piersi, raka szyjki macicy, raka, jelita grubego, nowotworów skóry, nowotworów płuca. W ocenie resortu Telewizja Trwam, prowadzona przez Fundację Lux Veritatis, ma duży zasięg w grupie docelowej kampanii, która jest najbardziej sceptycznie i niechętnie nastawiona do wykonywania regularnych badań profilaktycznych - komentował wiceminister zdrowia Waldemar Kraska.
Podium rządowych dotacji dla fundacji Rydzyka zamyka Ministerstwo Rolnictwa. Na kampanię „Poznaj dobrą żywność" oraz program operacyjny „Rybactwo i morze” resort rolnictwa przeznaczył 636,4 tys. zł.
W ciągu 6 ostatnich lat Ministerstwo Rodziny wydało u Rydzyka 386,6 tys. zł m.in. na spoty promujące program „Rodzina 500+" i „Rodzina polska wolna od przemocy”. Za nim jest Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, które od 2015 roku powierzyło 365,4 tys. zł m.in. na promocję rządowego programu aktywizacji Kół Gospodyń Wiejskich i audycje o funduszach europejskich.
Kolejne miejsca to:
313,2 tys. zł od Ministerstwa Klimatu i Środowiska na przygotowanie i emisję cyklu dziewięciu audycji nt. jakości powietrza ("Coś wisi w powietrzu"),
285,7 tys. zł od Ministerstwa Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu na realizację i emisję programów w ramach kampanii: "Czytaj! - to najlepsza inwestycja, na jaką zawsze Cię stać", "Regał - cykl audycji promujących czytelnictwo" i "Literackie świadectwo postaw Polaków wobec Żydów w czasie II wojny światowej",
188 tys. zł od Ministerstwa Rodziny na realizację telewizyjnej kampanii społecznej w ramach projektu "Rodzina polska - wolna od przemocy"
118 tys. zł od Ministerstwa Edukacji i Nauki na produkcję cyklu programów "Społeczna odpowiedzialność nauki",
78 tys. zł od istniejącego do 2020 r. Ministerstwa Cyfryzacji na emisję spotów w ramach kampanii "e-Polak potrafi"