Po 7 latach przerwy "Teleranek" był pokazywany od 6 marca do 12 czerwca w niedziele około 9:30. Średnia widownia wszystkich czternastu premierowych odcinków wyniosła 240 tys. osób, co przełożyło się na zaledwie 3,01% udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 2,11% w grupie komercyjnej 16-49. Tak wynika z danych Nielsen Audience Measurement.
Program wypadł fatalnie w swojej docelowej grupie, czyli wśród dzieci w wieku od 4 do 12 lat. W tym ujęciu jego widownia wyniosła 14 tys. osób, co przełożyło się na tylko 1,82% udziału w rynku (jeszcze mniej, niż w grupach 4+ i 16-49). Ponadto program w trakcie nadawania przegrywał z programi konkurencji. Pierwsze miejsce wśród tzw. „wielkiej czwórki” zajął TVN z udziałem na poziomie 13,86%, nadający w tym czasie magazyn „Dzień Dobry TVN”. Drugi był Polsat (7,71%, animacje), a trzecia - TVP2 (6,88%; filmy dokumentalne i powtórki „Barw szczęścia”).
Na koniec wakacji wiadomo już, że "Teleranek" znika z TVP1. Od jesieni będzie emitowany jedynie na antenie TVP ABC.
Jeszcze w czerwcu pojawił się pomysł, jak zaradzić takiej sytuacji:
Można zrobić program lojalnościowy: #500plus tylko dla tych, którzy będą oglądać #teleranek https://t.co/Pcm0Erbwvz
— Rebelia (@NSzlachcinska) 16 czerwca 2016
Zobacz także: SKRUSZONY Stonoga PRZEPRASZA Kaczyńskiego i Dudę!